Blog shoutcast - Informatii, stiri si articole shoutcast

Cum promovezi un post radio

Articol radio

Daca detineti un post de radio de tipul shoutcast, ori un post de radio hostat acasa, cu siguranta va trebui sa incercati cateva variante recomandate de de catre noi pentru a atinge un numar mai mare de ascultatori.

Trebuie sa stiti ca exista si site-uri straine dedicate posturilor radio si care odata inregistrate in baza lor de date, acestia ofera o indexare gratuita in directorul lor de posturi radio. Acest lucru inseamna ca postul vostru va fi vizibil intr-o lista alaturi de multe alte genuri muzicale, si va fi mult mai usor sa beneficiati de noi utilizatori.

Iata cateva recomandari de la moderatorii nostri radio:

1. Fii DJ, nu doar moderator

Exista o mare diferenta intre termenul de DJ si cel de moderator insa ambele parti folosesc echipamente de emisie si au bune abilitati in ceea ce priveste muzica. Spre exemplu, un moderator poate crea o emisie folosind un software de broadcast, pe cand DJ-ul, utilizeaza un echipament cu care mixeaza muzica, iar trecerea intre melodii se face pe baza aceluiasi BPM. Indifeent cum o putem lua, ambii se pot descurca cu lejeritate in crearea unei emisii de succes si asta ajuta la atragerea de noi ascultatori.

2. Acceptati dedicatii, mesaje personalizate

Indiferent de platforma utilizata cu care interactionati cu ascultatorii, faceti pe cat posibil sa acceptati mesaje si dedicatii de la acestia. Odata ce ati primit un mesaj pentru cineva, este clar ca pe langa el, mai exista o alta persoana care va asculta, si tot asa mai departe. Acelasi lucru este valabil si pentru acei moderatori radio care in loc de SMS se folosesc de apelurile live pe radio ceea ce este si mai fun si interactiv.

3. Creati parteneriate intre radiouri

O buna sursa de noi ascultatori poate veni de la un alt radio cu care aveti parteneriat. Ganditi-va ca un ascultator la un moment dat se plictiseste de un playlist, mai ales cand este back-ul activ, si poate comuta pe al vostru unde poate aveti niste melodii care suna mai bine.

4. Post de radio dedicat

Incercati sa evitati melodiile necenzurate ori manelele sau muzica populara. In ziua de astazi, aceste genuri muzicale nu se asculta in public, ori prin restaurante. Insa daca radioul vostru are niste standarde si emite la un nivel calitativ mare, atunci, cu siguranta veti atrage atentia multora. Si nu doar ca oamenii pot interpreta ca avem noi ceva cu aceste genuri muzicale, dar niciodata nu vei asculta intr-un aeroport manele sau melodiile lui Cheloo. Un KissFM insa, DA.

5. Stabilitate si calitate mare de broadcast

Postul de radio trebuie sa fie stabil chiar daca este hostat la o firma privata. Calitatea trebuie sa fie peste 128kb/s pentru ca ascultatorii sa se bucure de playlistul vostru. Cei care emit sub 128, pot crea decalaje, sau sunet ce nu se aude bine in boxele celorlalti.

6. Bannere, reclame, spoturi radio

Daca pe langa postul de radio mai exista si un website oficial, este recomandat ca acesta sa fie promovat pe retelele de socializare folosind bannere si reclame cu adresa de ascultare, moderatorii live, samd. Spoturile dintre melodii deasemenea face ca urechile ascultatorilor sa se mai destinda putin dupa cateva consecutive si ii ofera putin timp de relaxare. Acelasi lucru este valabil si in playlist-ul melodiilor, nu este bine sa lasati melodii sa ruleze una dupa alta la infinit, ci sa integrati reclame sau diferite emisiuni inregistrate pentru a evita monotonia.

Acestea au fost cele 6 sfaturi pe care noi vi le recomandam, si asteptam mesajele voastre daca aveti la randul vostru alte sfaturi pentru promovarea unui post de radio.