Ai acces la povesti, poezii sau articole cu continut educativ

Mananca gratis

Articol radio

Papadia. Aceasta planta atat de obisnuita - este adesea o buruiana - se gaseste aproape pe peste tot primavara si vara. Frunzele ei, de un verde-inchis, pot fi adaugate in supe, fierte, precum si crude in salate. Ele au un gust usor amarui, picant, si sunt foarte bogate in vitaminele A si C dar si fier. Din flori se poate face o bautura buna sau un gem delicios. Radacina de papadie, prajita, poate fi folosita ca un sustituent pentru cafea. Cafeaua din papadie se spune ca ajuta digestia.

Leurda. Numita si usturoi salbatic, aceasta planta din care se folosesc mai ales frunzele tinere, preferabil din perioada dinaintea infloririi, creste necultivata, in locuri umbroase, la poalele padurilor. Are miros asemanator usturoiului, dar nu atat de puternic. E delicioasa, in salate sau alaturi de branza proaspata, careia ii imprumuta din gust si miros. Reduce colesterolul, purifica aparatul digestiv, ajuta in cazul bolilor de piele.

Murele. Aceste fructe inchise la culoare sunt foarte zemoase. Arbustul pe care cresc este plin de ghimpi, asa ca atunci cand le culegi, ar fi de preferat sa porti ceva care sa iti acopere mainile si picioarele. Culege-le cand au o culoare mov-inchis, dar sa fie destul de ferme, daca vrei sa le servesti ca fructe proaspete, peste care sa pui frisca iaurt sau inghetata. Murele putin coapte sunt perfecte pentru gemuri sau jeleuri. Ele sunt bogate in vitamina C si contin compusi numiti antocianine, cu un puternic efect anticancerigen.

Urzicile. Reprezinta o sursa de fier, vitamine, calciu, magneziu, ceea ce le face nu numai bune alimente ci si plante medicinale. Primavara, o cura de urzici purifica organismul mai bine ca orice altceva.

Ciupercile. Culesul ciupercilor este o activitate tot mai populara, dar cei care sunt novici ar trebui sa mearga in astfel de expeditii organizate alaturi de un expert, sau macar sa se asigure ca ceea ce culeg este verificat de un cunoscator inainte de a le manca. Valoarea nutritiva a ciupercilor variaza in functie de tipul lor, dar, in general ele sunt bogate in complexul de vitamine B, in special vitamina B2 (riboflavina), si sunt o sursa bogata de minerale, precum potasiul.

Florile de soc. Se poate face socata - aceasta se poate dilua cu apa plata ori minerala cu gheata. Fructele socului se pot consuma amestecate cu miere, in placinta, dar trebuie sa fie coapte. Atentie - fructele sau frunzele putin verzi ale socului sunt putin otravitoare.