Cum sa te prezinti pentru un nou job

PremiumChat.ro

Indiferent daca esti angajat nou intr-o firma cu 5 angajati sau cu 50 angajati, introducerile in aceste medii pot fi dificile. Cu toate acestea, introducerea corecta a dvs. este un pas important in construirea relatiilor profesionale si personale cu colegii dumneavoastra.

Mai intai trebuie sa aflati daca managerul de angajare intentioneaza sa trimita un e-mail sau sa va prezinte la o intalnire de echipa. Apoi veti cunoaste pasii urmatori dar in cele din urma, ar trebui sa fie responsabil departamentul de resurse umane pentru introduceri din timp dar daca acest lucru nu se intampla, trebuie sa urmati voi anumiti pasi in acest sens.

  • Sa nu iti fie teama sa intrebi pentru un set de introduceri

Daca supervizorul nu este disponibil, incearca sa intrebi persoanele din jurul tau pentru a afla cu cine vei interactiona zilnic la muncam apoi sa incercati sa va introduceti. Daca lucrati la o companie mica, ar trebui sa fie relativ usor sa aflati cu cine veti colabora in fiecare zi.

Odata ce ati intrat in acest colectiv si ati aflat colegii noi si managerii departamentului sa incercati ca in procesul de prezentare sa mentionati rolul si pozitia ocupata sau sa si impartasiti cateva din ultimele joburi avute.

In acest fel veti avea o idee clara despre cine pe cine are in subordine, cine va gestiona actele, cine elaboreaza noile proceduri,s amd. Daca lucrati la o companie mare, structura organizatiei poate sa nu fie imediata evidenta.

  • Recunoaste persoanele cu care interactionezi

Atunci cand iti desfasori activitatea de zi cu zi, este bine sa recunosti persoanele cu care discuti sau cu care vei avea de rezolvat ceva, asta pentru ca este bine sa faci o impresie buna.

Ramaneti disponibil pentru orice tip de intrebare pe care o vei primi si ramai receptiv la orice tip de feedback. Pentru ca introducerea sa fie si mai eficienta, puteti eventual sa stati la o cafea impreuna cu  unul doi colegi atunci cand este destul timp. Si mai bun este daca stati pozitivi si oferiti un salut si un zambet.

Dupa ce introducerea cu unii colegi a fost destul de importanta pentru tine, si ai fost multumit, este bine sa oferi un feedback prin intermediul emailului pentru a multumi persoanei respective. In acest fel, colegul stie ca te-ai simtit bine si ca iti place ceea ce faci, iar relatiile tale organizatorice devin si mai puternice.

  • Nu te simti prost daca nu esti prezentat la locul de munca

Nu lua nimic personal daca nimeni nu are timp sa te prezinte si celorlalti. Oamenii in general sunt ocupati si in functie de statutul lor in companie, este posibil sa nu fie constienti (sau implicati) in procesul de angajare de sub ei.

Tu esti cel care trebuie sa schimbe aceste lucruri, sa iti dai interesul in a evolua sau a te remarca printre ceilalti.

 

Lasă un răspuns