Cum sa ne comportam la munca

Cum credeti ca ar trebui sa ne comportam la noul job pe care l-am obtinut? Ar trebui oare sa ne schimbam atitudinea si felul de a fi?

Felul cum ne comportam poate afecta succesul pe care il avem in viata personala iar deciziile pe care le iei iti pot afecta relatiile pe care le stabilesti in plan profesional. Felul cum decizi sa actionezi la locul de munca este psibil sa fie influentat de unul sau mai multi factori, unii dintre acestia pot fi cei stabiliti in codul de conduita al companiei, iar altii pot fi exprimati printr-un cod nescris.

Organizarea interna a companiei joaca un rol important insa culturile apropiate pot varia intre departamente, indivizi sau echipe. Aceste culturi pot depinde de industria in care se lucreaza, natura muncii si de valorile companiei. Ceea ce este adecvat intr-o discutie cu un coleg, se poate schimba atunci cand partenerul de conversatie este altul cu care ai alta relatie profesionala. Sa fii potrivit cu o anumita cultura organizationala necesita cunoasterea propriei persoane si abilitati de observare. Iti poate fi de ajutor in aria profesionala sa petreci timp observand cultura comportamentala care este in locul de munca, trebuie sa observi daca sunt norme de comportament organizational in ceea ce priveste imbracamintea sau felul de a comunica, sau daca oamenii se conformeaza normelor sau le aduc in discutie in cadrul sedintelor.

”Nu inceta niciodata sa zambesti, nici chiar atunci cand esti trist, pentru ca nu se stie cine se poate indragosti de zambetul tau”

Trebuie sa respecti normele si conduitele de la job

La munca trebuie sa fii tu insuti insa trebuie sa respecti toata organizarea interna a companiei. Capacitatea ta de a te adapta la diferite situatii si modalitatile de abordare a altora, te poate ajuta sa stabilesti relatii solide cu clientii sau colegii, aspect care poate deveni important. Trebuie sa iti folosesti judecata, trebuie sa fii flexibil, nu poti aborda atitudinea fie ma iubesc, fie ma urasc, daca comportamentul tau are nevoie de o schimbare trebuie sa o faci, dar pana la punctul de a te simti bine cand vii la serviciu.

Sa fii diferit uneori este un lucru bun, atata timp cat prin felul tau  de a aduce ceva pozitiv in cadrul companiei, daca esti o persoana vesela intr-un colectiv de posaci si reusesti sa aduci zambetul pe fetele colegilor cand intri la ei in birou este foarte bine.

Sunt norme de comportament in cultura organizationala pe care trebuie sa le respectam fie ca ne place, fie ca nu, acestea sunt stabilite in codul de conduita al companiei si trebuiesc respectate de toti angajatii.

Fii pozitiv

In cadrul jobului, indiferent cu cine interactionezi zilnic tu ca angajat trebuie sa ai o aitutdine pozitiva care sa poata fi observata de ceilalti. Trebuie sa zambesti prin expresii faciale sau comportamentale si cu cat faci mai des asta cu atat atitudinea ta asupra mediului se va imbunatati. Un om care te va observa ca ii zambesti, iti va raspunde cu acelasi zambet, iar lucrurile pot fii frumoase. Puteti experimenta acest lucru atunci cand discutati cu un client. Cu cat ii zambiti mai des, si ei iti vor zambi si iti vor vorbi intr-un mod concis si fericit, ceea ce este important ca un client sa se simta bine atunci cand interactioneaza cu tine, tu reprezentand compania.

 

Un comentariu la „Cum sa ne comportam la munca”

Lasă un răspuns