Cum sa ii spui managerului ca vrei sa demisionezi

Esti decis sa demisionezi, insa nu stii cum sa comunici acest lucru managerului tau, de aceea este important sa faci totul profesional la fel ca atunci cand vroiai sa te angajezi.

Cum ar trebui sa fie discutia ta cu managerului in privinta demisiei? Iata cum trebuie procedat corect.

Poate fi o provocare pentru a putea lua o abordare calma pentru demisie mai ales daca ati fost subapreciat sau tratat urat. Daca spre exemplu dialogul cu managerul va fi unul destul de aprins neprofesionist, imaginati-va cum ar fi ca un viitor coleg sa ceara o parere despre tine de la fostul manager cu care te-ai certat. Cred ca nu ar pica asa de bine noului job, mai ales ca astfel de informatii se transmit foarte rapid in interiorul companiei.

Toate discutiile trebuie sa le mentii pozitive sau neutre.

Daca incercam sa fim negativi, nu avem ce castiga, chiar daca ne uram munca sau seful a fost teribil. Angajatorii tind sa ia partea unor fosti supraveghetori asupra candidatilor la locurile de munca atunci cand verifica referintele. Unele organizatii vor efectua verificari oficiale de baza, care vor reveni mai departe decat locul curent sau ultimul loc de munca, deci chiar daca ati asigurat deja o noua pozitie, nu este intelept sa instainezi un fost angajator.

Ceea ce tu comunici cand pleci ar putea si mentionat potentialilor angajatori, iar negativitatea nu te va face o recomandare pozitiva. Chiar mai rau, intamplarea despre ceea ce nu ti-a placut la locul de munca ar putea sa-ti faca o referinta proasta. Ori de cate ori este posibil, parasiti-va treaba cu gratie.

De asemenea, poate fi o provocare sa ii spuneti sefului dvs. ca plecati cand va place munca si compania pentru care lucrati, dar trebuie sa continuati. Indiferent daca este vorba de o miscare de cariera, de un loc de munca visator, de relocare, de educatie sau din orice alt motiv, poate fi dificil sa spui cuiva cu care ati fost fericit sa lucrati ca va parasiti un loc de munca pe care il iubiti.

Ce sa spui atunci cand demisionezi

Indiferent de circumstante, este intotdeauna o idee buna sa fiti pozitivi atunci cand discutati cu seful dvs. Scrisoarea de demisie si conversatiile personale ar trebui sa contina cat mai multe dintre urmatoarele elemente:

O multumire pentru aceasta oportunitate. Exprima-ti recunostinta pentru oportunitatea de a creste in locul de munca actual si de a invata noi abilitati. Aceasta ar putea include o scurta referire la abilitati sau cunostinte specifice. Exprimarea multumirilor pentru sansa de a colabora cu colegii ar putea sa se incadreze de asemenea in aceasta categorie.

O explicatie pentru motivul demisiei. Nu trebuie sa mentionati specificul noului dvs. loc de munca sau al urmaririi, dar ati putea alege sa aluzati la acest lucru intr-un mod general/ De exemplu daca ati lucrat in vanzari interne, puteti mentiona ca ati aterizat intr-un loc de munca pe alta ramura decat vanzari.

O oferta pentru a ajuta la tranzitie. Daca este cazul, ati putea spune ca sunteti dispus sa va instruiti un inlocuitor sau sa fiti la dispozitie pentru a raspunde la intrebari dupa ce ati trecut mai departe.

Previzul. Preavizul de 20 de zile este perioada in care angajatul mai poate ramane la fostul job.

Data de plecare. Mentionati o data specifica pentru ziua dvs. finala. Aceasta data va fi folosita ca data de incetare oficiala, iar compensatiile si beneficiile acumulate, daca exista, vor fi calculate incepand cu acea data.

Chiar daca ati lucrat mult timp pentru companie, nu puteti anticipa ce se va intampla atunci cand demisionati. managerul dvs. va poate cere sa plecati imediat sau sa stati mai mult, sau sa va reconsiderati decizia. Cel mai bun mod de a face fata acestei incertitudini este sa va pregatiti pentru fiecare posibilitate. Este bine ca inainte sa va faceti un plan pentru urmatoarele rezultate pentru a nu fi luati prin surprindere:

  • Fii pregatit sa pleci – Acum: inainte de a demisiona, asigurati-va ca ati facut copii de rezerva pentru orice documente si proiecte care va apartin. Intelegeti ca angajatorul va poate cere sa va impachetati lucrurile imediat si sa intrerupeti accesul electronic la documente. Daca aveti o masina de companie, un telefon, un laptop sau o tableta este posibil sa vi se solicite sa le returnati imediat. Consultati imediat lista cu ceea ce trebuie sa faceti inainte de a va parasi locul de munca.
  • Ganditi-va daca veti ramane mai mult daca sunteti intrebat(a): daca angajatorul impune sa va mentineti mai mult timp pentru a facilita tranzitia si este posibil sa faceti acest lucru, va recomandam sa cereti in schimb o scrisoare de recomandare scrisa pozitiv sau o scirsoare de introducere.
  • Cand managerul tau nu doreste sa renunti: ce ar trebui sa faci daca managerul tau doreste sa ramai? Daca sunteti sigur ca doriti sa plecati, spuneti asa. Daca sunteti nedecis, cereti ceva timp sa va ganditi. Faceti o lista de motive pentru care va veti schimba mintea si le puteti compara cu motivele de plecare. Daca are sens sa va anulati demisia, fiti pregatit sa va angajati sa ramaneti pentru o anumita perioada de timp. De asemenea, retineti ca angajatorul poate avea rezervari cu privire la cineva care renunta, iar acest lucru ar putea afecta viitorul dvs. cu compania.
 

Lasă un răspuns